Mostrando resultados 108 a 119 de 119
< Anterior
Data do documento | Título | Autor(es) |
2005 | Tendências atuais da etnomatemática como um programa : rumo à ação pedagógica. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2018 | The anthropological dimension on ethnomodelling research based on ethnomathematics and modelling. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2013 | The mathematics of the curves on the wall of the Colégio Arquidiocesano and its mathematical models: a case for ethnomodeling. | Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2022 | The role of Ubiratan D’Ambrosio and ethnomathematics to the development of social justice in mathematics education. | Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2015 | Three approaches in the research field of ethnomodeling : emic (local), etic (global), and dialogical (glocal). | Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2017 | Traduzindo dialogicamente as práticas laborais de um feirante por meio da etnomodelagem. | Cortes, Diego Pereira de Oliveira; Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2021 | As trilhas etnomatemáticas como uma proposta de ação pedagógica. | Rodrigues, Jéssica; Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2023 | Trilhas etnomatemáticas e história : contribuições do conhecimento matemático africano para o desenvolvimento de uma ação pedagógica para a etnomodelagem. | Silva, João Batista Nunes da |
2015 | A trivium curriculum for mathematics based on literacy, matheracy, and technoracy : an ethnomathematics perspective. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2021 | Ubiratan d’Ambrosio : celebrating his life and legacy. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2021 | Ubiratan D’Ambrosio : el legado de una vida dedicada a la búsqueda de las matemáticas por la paz. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2023 | Utilizando os jargões da cultura cafeeira como uma ação pedagógica para a etnomodelagem. | Dutra, Érika Dagnoni Ruggiero; Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |