Showing results 69 to 86 of 86
< previous
Issue Date | Title | Author(s) |
2017 | Polysemic interactions of Ethnomathematics : an overview. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2017 | Posicionalidade em pesquisas em etnomatemática : discutindo os movimentos de ir e vir entre o campo e a academia. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2020 | Positionality and creating dialogue in Nepal : connecting ethnomathematics and modelling - the importance of place through ethnomodelling. | Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2018 | Potencialidades da utilização do software GeoGebra para o desenvolvimento do conteúdo de funções exponenciais através do smartphone. | Cruz, Andressa Maria da |
2020 | Principles of culturally relevant education in an ethnomathematical perspective. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2021 | Propondo as trilhas de matemática como uma ação pedagógica para a (re)descoberta do conhecimento matemático fora das salas de aula. | Rodrigues, Jéssica; Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2018 | Propondo um currículo trivium fundamentado nas perspectivas da etnomatemática e da modelagem. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2019 | Propondo um currículo trivium para a educação financeira fundamentado no programa etnomatemática. | Raimundi, Marcos Paulo Vieira |
2017 | Re-significando os conceitos de função : um estudo misto para entender as contribuições da abordagem dialógica da etnomodelagem. | Cortes, Diego Pereira de Oliveira |
2018 | Reflecting on glocalization in the contexts of local and global approaches through ethnomodelling | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2019 | Reflecting on social justice, and ethnomathematics, and culturally relevant pedagogy in mathematics education. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2009 | Symmetrical freedom quilts: the ethnomathematics of ways of communication, liberation, and art. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2005 | Tendências atuais da etnomatemática como um programa : rumo à ação pedagógica. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2018 | The anthropological dimension on ethnomodelling research based on ethnomathematics and modelling. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2013 | The mathematics of the curves on the wall of the Colégio Arquidiocesano and its mathematical models: a case for ethnomodeling. | Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2015 | Three approaches in the research field of ethnomodeling : emic (local), etic (global), and dialogical (glocal). | Orey, Daniel Clark; Rosa, Milton |
2017 | Traduzindo dialogicamente as práticas laborais de um feirante por meio da etnomodelagem. | Cortes, Diego Pereira de Oliveira; Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |
2015 | A trivium curriculum for mathematics based on literacy, matheracy, and technoracy : an ethnomathematics perspective. | Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark |