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Title: Reflecting on social justice, and ethnomathematics, and culturally relevant pedagogy in mathematics education.
Other Titles: Refletindo sobre a justiça social, a etnomatemática e a pedagogia culturalmente relevante na educação matemática.
Authors: Rosa, Milton
Orey, Daniel Clark
Issue Date: 2019
Citation: ROSA, M.; OREY, D. C. Reflecting on social justice, and ethnomathematics, and culturally relevant pedagogy in mathematics education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática (RIPEM), v. 9, n. 1, p. 94-111, jul. 2019. Disponível em: <http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/index.php/ripem/article/view/2081>. Acesso em: 18 jun. 2020.
Abstract: Um dos desafios enfrentados pelos sistemas educacionais em todo o mundo está relacionado com o crescente número de estudantes de origens linguísticas e culturalmente diversas. As diversidades cultural e linguística atraem a atenção de muitos professores e pesquisadores, pois são áreas que têm conexões com sistemas educacionais falidos. Assim, existe uma crescente sensação de urgência para resolver essa incapacidade de educar efetivamente todos os alunos. No contexto da justiça social, é necessário examinar a incorporação da matemática nas culturas e, ao mesmo tempo, alicerçá-la nas abordagens da etnomatemática e da pedagogia culturalmente que podem assumir, nos currículos matemáticos, as formas linguísticas e culturais de produção do conhecimento. Essa abordagem visa promover a justiça social e a qualidade integral da experiência educacional dos alunos.
metadata.dc.description.abstracten: One of the challenges faced by educational systems around the world is related to the growing number of students from linguistic and culturally diverse backgrounds. Both cultural and linguistic diversity draw increased attention by many teachers and researchers as areas identified as having connections to failed educational systems. There is a growing sense of urgency to resolve this inability to effectively educate all students. In the context of social justice, it is necessary to examine the embeddedness of mathematics in cultures, while drawing from ethnomathematical and culturally relevant pedagogy-based approaches that take on linguistic and cultural forms of knowledge production in the mathematics curricula. This pedagogical approach intends to promote social justice and the overall quality of students’ educational experience.
URI: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/12532
metadata.dc.identifier.uri2: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/index.php/ripem/article/view/2081
ISSN: 2238-0345
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