Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://www.repositorio.ufop.br/jspui/handle/123456789/4374
Título: A SA-VNS approach for the high school timetabling problem.
Autor(es): Brito, Samuel Souza
Fonseca, George Henrique Godim da
Toffolo, Túlio Ângelo Machado
Santos, Haroldo Gambini
Souza, Marcone Jamilson Freitas
Palavras-chave: Variable neighborhood search
Simulated annealing
High school timetabling problem
Data do documento: 2012
Referência: BRITO, S. S. et al. A SA-VNS approach for the high school timetabling problem. Electronic Notes in Discrete Mathematics, v. 39, p. 169-176, 2012. Disponível em: <http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1571065312000248#>. Acesso em: 22 jan. 2015.
Resumo: The High School Timetabling Problem consists in assigning timeslots and resources to events, satisfying constraints which heavily depend on the specific institution. This work deals with the problem of the ongoing III International Timetabling Competition (ITC), which includes a diverse set of instances from many educational institutions around the world. We proposed an approach based on Simulated Annealing and Variable Neighborhood Search metaheuristics. One important structural feature of our approach is the use of the Kingston’s High School Timetabling Engine (KHE) to generate initial solutions combined with the multi-neighborhood search. Such approach led us to the finals of the ongoing competition.
URI: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/4374
DOI: https://doi.org/10.1016/j.endm.2012.10.023
ISSN: 1571-0653
Licença: O periódico Electronic Notes in Discrete Mathematics concede permissão para depósito do artigo no Repositório Institucional da UFOP. Número da licença: 3552521492490.
Aparece nas coleções:DECOM - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_SA-VNSApproachHigh.pdf180,67 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.